ÖKO-KOOLI PROJEKT TALLINNA
TEHNIKAGÜMNAASIUMIS
Projekti eesmärgid:
1. huvi terviseküsimuse vastu - tervist
edendav kool,
2. mitmekesise looduskeskkonna
kasutamine,
3. puhta keskkonna loomine,
4. väljas tegutsemise ruumi
kujundamine.
Öko-kool on rahvusvaheline
keskkonnahariduse programm, mille käigus tavaliselt koolist saab ökokool, st
keskkonnasõbralik kool. Peamiselt tegeletakse vee-, prügi- ja
õuetegevuste/terviseteemaga. Tallinna Tehnikagümnaasium on tervist edendava
koolina võtnud prioriteediks õuetegevuse ja tervise teema.
Küsimused, millega kooli
keskkonnakomisjon tegeleb, on
- kuidas paremini ära kasutada
lähiümbruse loodust,
- looduse ja keskkonna hoidmine,
- vabas õhus tegutsemise võimaluste
arendamine ja haldamine.
TOIMUNUD TEGEVUSED
(tegevused on suunatud mingi tervise- ja/või keskkonnaprobleemi lahendamisele,
tegutsetakse reaalse maailma mõjutamiseks):
20.02.2007 keskkonnakomisjoni esimene
koosolek, eesmärkide sõnastamine
liikmed:
Kersti Veskimets
(bioloogiaõpetaja)
Aivo Saar
(füüsikaõpetaja)
Ene Lehtmets
(loodusõpetuse õpetaja)
Vilma Ollik
(vene keele õpetaja)
Ülle Halliste
(algklasside õpetaja)
Solvi Kaljuvee
(algklasside õpetaja)
Marve Randlepp (ajalooõpetaja)
Pilvi Tauer
(geograafiaõpetaja)
Ave Teder
(arendusjuht): komisjoni juht ja öko-kooli projekti töö vedaja TTGs
19.03.2007 komisjoniliikmed teevad
ettepanekuid, kuidas komisjoni tööd korraldada ning millised on TTG
prioriteedid
2.04.2007 keskkonnakomisjoni töö
konkretiseerimine, tegevuskava koostamine, ülesannete jagamine, tähtaegade
arutelu
22.05.2007 komisjoni koosolek
kokkuvõtete tegemiseks senisest tööst ja järgmise õppeaasta töö kavandamine
kevad 2007 kooli projekti tutvustamine
linnaosavalitsuses ning võimalike koostööplaanide kavandamise alustamine (jutuajamine
4.06.2007 maanõunik Aldo Aadamsooga)
30.08.2007 keskkonnakomisjoni õppeaasta
esimene koosolek, tegevuskava seadmine uueks õppeaastaks
sügis 2007 IV astme õpilased esitasid
oma nägemuse kooliümbruse kasutamisel õuesõppe tundides (arutelu toimus
klassijuhatajatunnis)
29.-30.10.2007 koosolekud õpetajatele öko-kooli
projektitöö ülevaate saamiseks ja haakumisest õppekavaga
sügis/talv 2007 arutasid
ainekomisjonid, kuidas saab õuesõpet realiseerida tegelikkuses ainetundides
22.01.2008 komisjoni koosolek, kus
arutati õpilaste ja õpetajate ettepanekutest lähtudes võimalikke lõpptulemusi
25.03.2008 komisjoni koosolek:
Lepistiku pargi õpperada, teabetahvel pargi servale, kooli ümbruse haljastamine
15.04.2008 komisjoni koosolek, kus osales
linnaosavalitsuse liige Urmas Kõpp: infotahvel, õpperajad, põõsad,
matkapäev 16.05 Kõrvemaale.
2.06.2008 komisjoni koosolek, kus
otsustati edasised tegevused järgmiseks õppeaastaks.
üritused
2007/2008 õppeaastal õpilastele projekti raames, vastutajaks Evelin Kivi
(liitus komisjoniga sügisel 2007 M.Randlepa asemel)
I veerand: algklassid meisterdavad
looduslikest materjalidest kooliümbruse mänguväljaku makette, näitus I korruse
koridoris
II veerand: II aste valmistab
visioonmakette kooli ümbrusest, näitus ja esitlus 6.02.2008, parim saab auhinna
III veerand: Lepistiku pargi ja kooli
ümbruse kaardistamine
IV veerand: matk Kõrvemaale kogu
koolirahvale (16.05.2008), osalesid 4.-5. ja 7.-8. klassid.
Kuidas TTG öko-kooli projekt haakub
riikliku ja kooli enda õppekavaga?
VÄLJAVÕTTED PÕHIKOOLI JA GÜMNAASIUMI
RIIKLIKUST ÕPPEKAVAST JA TTG ÕPPEKAVAST
1. TTG õppe- ja
kasvatuseesmärkidest:
kooli eesmärgiks on kasvatada isiksust,
7)
kes hoiab loodust, elab ja tegutseb keskkonda ning loodusressursse
säästes,
12) väärtustab terveid eluviise,
arendab oma vaimu ja keha,
15) tuleb toime muutuvas õpi-, elu- ja
töökeskkonnas.
2. riikliku õppekava
põhimõtted:
5) õppe- ja kasvatusprotsess pakub
mitmekesiseid õpikogemusi, õpetus on süsteemne ja terviklik, õpetuslik ja
kasvatuslik aspekt on tasakaalustatud,
6) õppimisel-õpetamisel on keskne
probleemide tõstatamine ja lahendamine, küsimuste esitamine ja neile vastuste
leidmine; teadmisi käsitatakse ajas arenevate ja muutuvatena.
3. kooli ülesandeks
on toetada valdkonnapädevuste kujunemist-
1) looduspädevus –
suutlikkus orienteeruda elus- ja eluta looduse nähtustes, nendega seonduvates
seaduspärasustes, loodusteaduslikes teadmistes
ja mõtteviisides; loodushoidlik ellusuhtumine.
Looduspädevuse kujunemisel tähtsustuvad
õppeainetena:
loodusõpetus
geograafia
bioloogia
keemia
füüsika
läbiv teema - Keskkond ja säästev
areng.
4. I kooliastmel
taotletavad üldpädevused:
4) käitub loodust hoidvalt,
5) hoiab puhtust ja korda,
15) oskab sihipäraselt vaadelda,
erinevusi ja sarnasusi märgata ning kirjeldada,
18) oskab õppida üksi ja koos teistega,
paaris ja rühmas.
II kooliastmel taotletavad üldpädevused:
11) väärtustab tervislikke eluviise, on
teadlik tervist kahjustavatest teguritest ja sõltuvusainete ohtlikkusest,
12) väärtustab säästvat eluviisi.
III kooliastmel taotletavad üldpädevused:
7) oskab näha inimtegevuse mõju
loodusele,
8) väärtustab terveid eluviise,
10) oskab näha põhiseoseid looduses,
looduse, inimtegevuse ja tehnoloogia seoseid.
Gümnaasiumis taotletavad
üldpädevused:
7) elab tervislikult, oskab hoida,
vajadusel taastada oma vaimset ja füüsilist vormi,
12) väärtustab säästva ja jätkusuutliku
arengu ideed, omab väljakujunenud loodusteaduslikku maailmapilti.
5. läbivad teemad – keskkond
ja säästev areng
Artikkel õuesõppe teemal Õpetajate Lehes
7.03.2008 (nr 9), lk 8 “Tehnikagümnaasium pürib ökokooliks”, autor Ave Teder.
Teema on olnud artiklitena ka koolilehes (loetav aadressilt www.ttg.edu.ee).
MIDA TAHAB TTG ÖKO-KOOLI PROJEKTI
TULEMUSENA NÄHA?
1. puhtam ja sõbralik koolikeskkond
teadlike õpilaste ja töötajatega,
2. õuesõppe ja sportimisvõimalused
kooli hoovis,
3. Lepistiku pargi kasutamine
loodusõpetuse ja bioloogiatundides: koostöös linnaosavalitsusega rajada
õpperajad ning paigutada pargi servale infotahvel looduskeskkonna-alase infoga.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar