8.b klassi õpilane Kristjan Havi tegi I poolaastal loovtööna keskkonnaküsitluse.
Ta viis selle läbi kolmes klassis põhikoolis nii, et igast kooliastmest vastas üks klassitäis lapsi.
Küsimused:
1. Mis klassis sa käid?
2. Kas Sa oled kuulnud, et meie kool osaleb Rohelise lipu programmis?
3. Kas koolis asuvad prügikastid on Sinu arvates õigete kohtade peal?
4. Kas Sulle on räägitud, kui kaua kõduneb plastpudel looduses?
5. Kas Sa kasutad kontrolltöö paberi teist poolt?
6. Kas valgusküllasel ajal kasutate klassis päikese- või tehisvalgust?
7. Kas Sa sooviksid rohkem õuesõppe tunde?
8. Kas kooli sööklas olevad portsjonid on õige suurusega?
9. Kas Sa oled osalenud mõnel maailmakoristuspäeva aktsioonil?
ANALÜÜS: Rohelise
lipu kohta on mõistlik rohkem koolis teavet jagada, et programmis osalemine
jõuaks iga õpilaseni. Samuti tuleb teha teavitustööd tehisvalguse kasutamise
osas – kardinad akende eest üles tunni ajal. Õuesõppetunde soovivad õpilased
rohkem, seega siingi on koolile koht muutuseks. Maailmapäevade korraldamisel on
hea rohkem teavitustööd teha. Paberi korduvkasutuse teema on koolis aktuaalseks
vaja teha.
Küsitluse tulemus näitab, et ollakse rahul prügikastide paigutusega koolis, kooli sööklas pakutavate portsjonitega. Õpilased on teadlikud, et plast kõduneb looduses pikalt.
Kristjani töö kokkuvõte: "Uurimistöö täitis
oma eesmärgi: teha TTG-s keskkonnaülevaade. Nüüd saab arendusjuht Ave Teder
esitada võlgu jäänud materjalid, et koolile antud Rohelist lippu säilitada.
Loodan, et ka õpilased, kes küsitlusele vastasid, mõtlevad nüüd rohkem enda ja
teiste ökoloogilisele jalajäljele ning kuidas seda vähendada.
Uurimistööst tulid
välja mõned huvitavad faktid. Kõige rohkem hoolivad keskkonnast 2.klassi
õpilased, samas kui kõikidele klassidele on sellest sama palju räägitud.
Huvitav oli ka fakt, et enamus õpilasi, kes ei ole osalenud
maailmakoristuspäeva aktsioonil ega ole seda ka valmis tegema, ei pööra
keskkonnahoiule tähelepanu ka muul moel, näiteks nad ei kasuta kontrolltöö
paberite teist poolt. Tähelepanuväärne on ka asjaolu, et 2. ja 4.klassi
õpilased saavad koolitoidust kõhutäis ilma, et toitu jääks üle või oleks
sellest puudus. 7. klassi õpilased aga võiksid saada toiduportsjoni suurust ise
valida.
Mina olen uurimistöö
tulemustega rahul. Ma olen väga tänulik õpetajatele, kes olid nõus oma
ainetunni aega minu uurimistöö peale kulutama. Samuti olen ma tänulik
õpilastele, kelle vastused oli põhjalikud."
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar